Westfriesland

Campagne GOUD start in 2016 na einde Kaap Hoorn

Geerdink_goud

Ad Geerdink eerder tijdens presentatie over ‘GOUD’. Input en visie van belangstellende zijn van invloed op campagne GOUD voor Hoorn.

HOORN – Het Toeristisch Platform Hoorn (TPH) houdt op woensdag 1 juli 2015 een inspiratie avond voor zowel particulieren als zakelijke belangstellenden. Tijdens deze avond wordt het resultaat van de ontwerpwedstrijd bekend gemaakt, wordt stilgestaan bij het praktische effect van de Halve Maen en Kaap Hoorn 400, en wordt toegelicht wat de vervolgstappen gaan worden van GOUD. De vervolgstappen moeten leiden tot een ‘doe-club’, waarbij de input en medewerking van enthousiastelingen essentieel zijn.

Concept GOUD

Vorig jaar presenteerde het TPH het concept GOUD. Het concept was niet helemaal nieuw, maar de uitwerking is wel concreter geworden. “We hebben dit concept tijdens twee bijeenkomsten met onze achterban en ook anderen die interesse hebben voor de promotie van Hoorn besproken. Een enkele kritische noot daargelaten merken wij dat er draagvlak is voor het concept en dat er ook veel mensen bereid zijn om hun steentje bij te dragen,” aldus Rob van Loon namens TPH.

Van Loon vervolgt: “Wat ons betreft gaan 400 jaar Kaap Hoorn en GOUD fantastisch hand in hand. Kaap Hoorn ís tenslotte een GOUDen verhaal. En juist omdat er in 2015 zoveel communicatie is rond 400 jaar Kaap Hoorn en de komst van de Halve Maen, hebben wij ervoor gekozen om niet in 2015, maar in 2016 van start te gaan met GOUD als concept voor de toeristische promotie van Hoorn.” Het doel van TPH is om eind 2015 samen klaar te staan om in 2016 met GOUD het stokje over te nemen van 400 jaar Kaap Hoorn.

Vervolg ontwerpwedstrijd

Deze avond vraagt TPH de aanwezigen om een advies uit te brengen op 3 voorgelegde GOUD ontwerpen die ingezonden zijn via de landelijke ontwerp wedstrijd. Van Loon: “Wij hopen dat belanghebbenden hier massaal bij aanwezig zijn, om ons te helpen met het maken van een goede keuze. Wij vertellen dan ook welke ideeën er zijn voor de toekomst van de toeristische promotie van Hoorn.”

Doe-club in oprichting

Jan Haring licht namens Ondernemers Stad Hoorn (OSH) toe hoe in de ogen van OSH en TPH de ‘doe club’ eruit komt te zien. Hierover zijn reeds gesprekken gevoerd tussen OSH, TPH en Gemeente Hoorn (Wethouder Ben Tap). “Input en visie bij de keuzes die we nu willen maken horen we graag tijdens deze bijeenkomst,” aldus voorzitter TPH Rob van Loon.

Samenstelling Toeristisch Platform Hoorn

Voorzitter: Rob van Loon (Hoorn Events), Leden: Rob Baltus (Koninklijke Horeca Nederland, afdeling Hoorn), Ron Dol (Stichting Hoorn Kunst en Cultuur), Chris Holman (Ondernemers Stad Hoorn), Ad Geerdink (Westfries Museum), Lars Houben (VVV), Marcel Serlier (VVV), Kees Stumpel (Stichting Hoornse Havens), René van den Broeke (Stichting Museumstoomtram), Gert van der Valk (Van der Valk Hotel Hoorn) en
Theo Viset (Hoornse Stadsfeesten)

Deze bijeenkomst vindt plaats bij Cinema Oostereiland en de inloop is vanaf 19:30 uur. Het plenaire programma is van 20:00 uur tot 21:00 uur. Aansluitend is er een borrel. Opgave voor de avond is gewenst, dit kan via goudhoorn@gmail.com


To Top