Westfriesland

Donatie Hoornsche Koffiehoek in ruil voor lifetime kopje koffie

hoornschekoffiehoek_smHOORN – Hoornse ondernemers Ferrie van Assendelft en Mark Wiggelaar dromen van een eigen koffiezaak in Hoorn. Voor de nog te openen ‘De Hoornsche Koffie Hoek’ zijn zij een crowdfunding actie gestart om 35.000 euro op te halen.

“Wij hebben €35.000 nodig om de Hoornsche Koffie hoek te kunnen openen. Lukt het ons niet de €35.000 te halen, dan ontvangt u de donatie terug,” geeft de website www.hoornschekoffiehoek.nl als garantie. Lukt dat wel dan hebben alle donateurs voor 50 euro een lifetime elke dag recht op een gratis kop koffie of thee.  Medio 2016 wil men de Hoornsche Koffie Hoek zijn deuren openen in Hoorn. De gemeente Hoorn is er klaar voor, aldus de initiatiefnemers.

Vijf vragen aan deze ondernemers

  • Hoe komen een internet ondernemer en een buschauffeur tot het idee om een koffiezaak te beginnen?
    Wij lopen al geruime tijd met het idee rond om iets voor ons zelf te beginnen. Toen Ferry deelnam aan een Barista Workshop was het voor hem na afloop van de workshop duidelijk, hij wil zijn eigen koffie bar. Hij nodigde mij direct uit om met hem op pad te gaan en diverse koffie bars te bezoeken. Wij hebben een weekend gepland en zijn van Hoorn naar Amsterdam gereden en uiteindelijk beland in België. Wij raakten samen steeds enthousiaster en concludeerde dat Hoorn een echte Koffie Hoek miste. Maanden daarna zijn wij over een concept gaan nadenken en hebben wij concreet de punten in een ondernemingsplan verwerkt. De Hoornsche Koffie Hoek moet een feit worden.

Wij raakten samen steeds enthousiaster en concludeerde dat Hoorn een echte Koffie Hoek miste

  • Hoe worden de taken tussen jullie verdeeld? Zijn jullie beide eigenaar van deze (toekomstige) franchise vestiging? Wij worden beide volledig eigenaar binnen de B.V. Ferry is de gastheer en de echte Barista, Mark de ondernemer achter de schermen.
  • Waarom gekozen voor crowdfunding? Geen eigen geld of andere (moderne) manier van starten?
    Het is voor ons een moderne manier van starten, doordat wij een donatie vragen in ruil voor een klantenkaart waarmee lifetime gratis één koffie of thee per dag besteld kan worden binden wij direct een grote groep mensen aan onze Koffie Hoek.

lifetime gratis één koffie of thee per dag

  • Wat zou voor jullie het ideale pand zijn? Welke doelgroep zoeken jullie?
    Een winkelpand hebben wij al op het oog, gelegen aan de rand van de Hoornse binnenstad. Goed bereikbaar per voet, fiets en auto en er kan op 100 m afstand geparkeerd worden op een groot parkeerterrein. Helaas kunnen wij nog geen adres noemen. De doelgroep: Alle inwoners en bezoekers van de gemeente Hoorn die regelmatig koffie en thee drinken. Denk aan mensen die ’s morgens willen opstarten met een cafeïne shot, maar bovenal de mensen die op zoek zijn naar gezelligheid. Wij bieden een zeer breed assortiment koffie, thee en lekkernijen. Wij laten de mensen koffie en thee proeven die zij nog nooit eerder hebben geproefd.
  • Wat als er na 25 weken na nu het einddoel van €35.000 niet is gehaald? Concept toch starten op andere wijze?
    Dan zullen wij het concept op andere manier gaan starten. Maar wij hebben alle vertrouwen dat het zal slagen.

Status

De crowdfunding actie loopt bij het schrijven van dit artikel nog 25 weken en drie dagen. De actie moet wel echt op gang komen. De stand stond vrijdag 14.00 uur op €150,- ofwel drie donateurs.

crowdfunding_status_HKH


Over Ferry van Assendelft

Marktkoopman en Buschauffeur in het dagelijks leven, kan genieten van het contact met de mensen en houdt van een goede bak koffie. Zijn droom? Een eigen zaak waar hij een gastheer kan zijn en altijd paraat zal staan voor een goed gesprek. Na het volgen van een Barista Workshop was het voor hem duidelijk, hij wilt zijn eigen koffie bar. Zijn zoon is kok, samen experimenteren zij regelmatig om van een standaard bak koffie een ware lekkernij te maken. Hedendaags zijn er al velen recepten geschreven.

Over Mark Wiggelaar

Bij Mark stroomde het ondernemersbloed al vroeg door het lichaam, op 18 jarige leeftijd nam hij plaats op de managersstoel in de detailhandel. Vanaf dit moment wist hij het zeker, ondernemen is zijn passie. Hoe maak je van één euro drie euro? Door creativiteit en commercieel denken te combineren is hij innovatief. MonterMedia is zijn allereerste bedrijf en is hedendaags nog steeds actief op het gebied van website en conceptontwikkeling.


To Top