Westfriesland

Hoorn top4 winkelstad, maar niet op winkelaanbod

vd_grotenoord_hoornHOORN – Deze week maakte Q&A Research & Consultancy voor de tweede keer de Retail Gemeente Atlas bekend. Hieruit blijkt dat Maastricht, Den Bosch en Haarlem de top drie vormen van best gewaardeerde winkelsteden. Hoorn volgt direct daarna op plaats 4.

In het onderzoek van Q&A zijn de 60 grootste binnensteden beoordeeld door ruim 6.000 consumenten op winkelaanbod, bereikbaarheid, horeca, sfeer en beleving. Hoorn scoort relatief goed op bereikbaarheid, sfeer en horeca. De historische binnenstad scoort bij sfeer en het grote aanbod aan eet- en drinkgelegenheden bij horeca.

Winkelaanbod

Op winkelaanbod scoort Hoorn geen top10 notering. Hierin wordt de diversiteit aan winkels meegenomen. Winnaar in deze categorie Maastricht kent een hoog gehalte aan zelfstandige ondernemers. Schiedam aan de andere kant scoort hierin het laagst en kent waarschijnlijk vooral veel grootwinkelbedrijven met weinig diversiteit in productaanbod.

Vasthouden of stijgen

Overal een mooie score voor Hoorn. Door de parkeertarieven niet te verhogen en wellicht meer diversiteit in winkelaanbod te stimuleren kan deze plaats gehandhaafd blijven of wellicht nog stijgen. Wellicht gaat de campagne ‘Hoorn gaat voor Goud’ de sfeer in de binnenstad ook nog hoger beoordeeld worden.

Overzichten van de complete ranglijst en op bereikbaarheid, winkelaanbod, sfeer en horeca.

bron: Q&A Research & Consultancy

bron: Q&A Research & Consultancy


To Top