Westfriesland

Stichting Hoorn Marketing officieel opgericht

HOORN – Vrijdag 2 juni is Stichting Hoorn Marketing officieel opgericht. De komende periode zal het bestuur een stevig fundament leggen voor een gezonde en succesvolle toekomst van het nieuwe citymarketingplan met de naam ‘Ik hou van Hoorn’. De Stichting Hoorn Marketing heeft zichzelf als doel gesteld om meer bezoekers naar de stad trekken door evenementen en attracties met elkaar te verbinden en deze op de juiste plek bekend te maken.

Eerder die week besliste de Hoornse commissie positief op de oprichting van Stichting Hoorn Marketing. De meerderheid was voor het beschikbaar stellen van een financiële bijdrage van €100.000. Op 27 juni zal de gemeenteraad dit voornemen vaststellen.

Bestuur

Het bestuur van Hoorn Marketing bestaat uit Hoornse ondernemers. Voorzitter is Petra Hagemeijer van Zinnovation CRM en Penningmeester is Marion Nijhuis, oud eigenaresse van den Berg’s Banketbakkerij. De post van Secretaris wordt ingevuld door Ralph Bakker van De Molensteen | Lijstenmakerij – Kunstuitleen. Rene van Os, Mediamarkt en Sandy Plat, Restaurant de Hoofdtoren vullen de overige plekken binnen het bestuur in.

Achter het bestuur staat een Raad van Advies, bestaande uit 14 personen uit verschillende organisaties, die verwant zijn aan de Stichting. De Raad van Advies zorgt voor versterking van organisatie, netwerk en activiteiten. Met de Raad van Advies zal op korte termijn een bijeenkomst gepland worden waarin we kennis met elkaar kunnen maken.

Citymarketeer gezocht

De eerste taak van het bestuur is het zoeken en aannemen van een Citymarketeer. De Citymarketeer zal het aanspreekpunt worden van ‘Ik hou van Hoorn’, het merk van Hoorn Marketing. De vacature is inmiddels geschreven en wordt op dit moment uitgezet op bekende kanalen als Facebook, LinkedIn en Indeed. Verwachting is dat de Citymarketeer in juli/augustus een start kan maken met de promotie van het merk ‘Ik hou van Hoorn’.

En verder

Komende zomer zal de website van ‘Mooi Hoorn’ samen met alle uitingen worden omgezet naar ‘Ik hou van Hoorn’. In de tussentijd gaat het bestuur een plan maken voor het genereren van inkomsten die voor 100% geïnvesteerd gaan worden in de bezoekers en evenementen van de stad Hoorn. Stichting Hoorn Marketing verstrekt geen subsidies waar lokale initiatieven terecht kunnen.

Promotieboek

Het Brandbook van ‘Ik hou van Hoorn’ is opgesteld en beschikbaar voor organisaties om aan te haken bij de uitingen van ‘Ik hou van Hoorn’. Er zijn regels opgesteld voor het gebruik van de logo’s om zijn/haar onderneming of event te promoten.

Meer informatie?

Het bestuur staat open voor alle vragen en ideeën die er bij u ontstaan! Neem daarvoor contact op met Ralph Bakker, secretaris Stichting Hoorn Marketing via bestuur@hoornmarketing.nl








To Top