Westfriesland

Simon Loos start wervingscampagne #100dagen100chauffeurs

Foto via simonloos.nl

WOGNUM – Zonder transport staat alles stil… de slogan van de transportsector. Door de flinke groei en het landelijke chauffeurstekort is Simon Loos hard op zoek naar nieuwe chauffeurs, en startte daarom maandag de campagne #100dagen100chauffeurs.

Tijdens deze campagne wil het transportbedrijf uit Wognum in honderd dagen in ieder geval honderd chauffeurs aannemen. Hierbij zijn ervaren trailerchauffeurs de eerste focus, maar ook zij-instromers (van B naar CE), bakwagenchauffeurs, 50-plussers, schoolverlaters en herintreders zijn van harte welkom bij het bedrijf.

HR manager Eric Stam: “Ervaren chauffeurs zijn steeds lastiger te krijgen, er is gewoon meer werk dan chauffeurs. Daarbij is onze grootste tak van sport Winkeldistributie, dat onterecht nog steeds niet zo’n goed imago heeft. Onze ervaring is juist dat distributiechauffeurs heel veel voordelen ervaren, bijvoorbeeld dat je ook parttime kunt werken, en je rooster van tevoren weet. Zeker voor chauffeurs met een gezin is dat ideaal om je kinderen te kunnen zien opgroeien.”

Iedereen is welkom

Simon Loos richt zich daarom ook op het aantrekken van onervaren chauffeurs, of mensen die chauffeur willen worden. Inmiddels zijn er bijvoorbeeld al bijna veertig zij-instromers aan de slag, die via STL (Sectorinstituut Transport en Logistiek) hun chauffeursdiploma halen en bij Simon Loos een baangarantie krijgen. Ook vijftigplussers kunnen direct aan de slag, en als ze geen geldige Code95 (een verplichting voor alle beroepschauffeurs uit de EU) meer hebben, zorgt het bedrijf voor de nodige bijscholing.

Simpel solliciteren

Om het solliciteren makkelijk te maken kiest men voor diverse laagdrempelige methoden: chauffeurs kunnen meteen telefonisch solliciteren bij de transportmanager, een open sollicitatie sturen, of binnenlopen bij één van de wekelijkse inloopsollicitaties. “Binnenlopen, kennismaken met het bedrijf, meteen een sollicitatiegesprek voeren en met een mooie baan naar buiten lopen, dat is volgens mij best uniek”, aldus Eric Stam.

Eigen medewerkers

De eigen medewerkers worden niet alleen betrokken bij de campagne, maar spelen er ook zelf een rol in, bijvoorbeeld door ze aan het woord te laten over het werken bij Simon Loos. Eric Stam: ”Zelfs het beeldmateriaal schieten we van echte Simon Loos-chauffeurs. Wij zijn trots op hen, en zij op het werken bij Simon Loos. Dat is het mooiste wat je als werkgever kunt bereiken, en dat laten we graag zien!”

Tekst en foto: simonloos.nl

Simon Loos start wervingscampagne #100dagen100chauffeurs

To Top