HOORN – Stefan Kraft van Ermel is benoemd tot de Citymarketeer van Hoorn Marketing en haar merk “Ik Hou van Hoorn”. Dit heeft de organisatie nu officieel bekendgemaakt, nadat maandagavond wethouder Ben Tap het nieuws al deelde.
Hoorn Marketing is per 2 juni de nieuwe marketingorganisatie van de regio Hoorn en komt voort uit lokale ondernemers en de gemeente Hoorn. Kraft van Ermel heeft de afgelopen 15 jaar ervaring opgedaan als directeur en ondernemer bij onder meer Bilderberg Hotels en de Questionmark Groep en zijn huidige bedrijf Comeback business & sports wat hij samen met Kevin van Leen heeft opgezet.
Alsnog snel
De benoeming mag nu mag toch als een verrassing klinken. In de vergadering van de ondernemersvereniging van de stad Hoorn (OSH) van 27 september staat in de notulen te lezen dat : ‘Een belangrijke taak van dit bestuur was het vinden van een citymarketeer, helaas heeft de sollicitatieprocedure niet geleid tot een definitieve kandidaat. Daarom is opnieuw begonnen met
de werving van sollicitanten.” Nu nog geen twee weken later is de persoon gesproken en zijn beide partijen akkoord.
‘Duidelijke en gerichte aanpak’
Kraft van Ermel: “De positionering van de stad heeft al heel lang mijn passie. De groeiende aantrekkingskracht van steden voor bewoners, bezoekers, bedrijven en instellingen, vergt in deze tijd
een duidelijke en gerichte aanpak. De oprichting van Hoorn Marketing maakt een einde aan versnippering en past helemaal in die lijn. Ik ben trots op onze stad en vind het een enorme eer dat ik
de komende jaren de stad Hoorn mag representeren.”
‘Nog meer binden’
Per november zal Kraft van Ermel starten met een kennismakingsronde. Hij wordt tot eind 2018 het gezicht van Hoorn Marketing. Het doel van Hoorn Marketing is om de komende jaren de bewoners van de regio Hoorn nog meer aan zich te binden. Daarnaast is het van belang om meer toeristen uit binnen- en buitenland aan te trekken en ze langer met plezier in Hoorn te laten verblijven.