ZWAAG – DTG, voorheen De Telefoongids, heeft Scoot Media inclusief dochter MediaMinded volledig aan investeerder Ramon Casander en managing director Tim Roemer verkocht. DTG verkoopt Scoot Media om zich op haar kernactiviteiten te kunnen richten.
De overname brengt voor Scoot Media weinig veranderingen mee. De focus blijft op internationalisering en managing director Tim Roemer houdt de dagelijkse leiding over de organisatie. Ramon Casander gaat zich bezighouden met het strategische kader van de onderneming. In het persbericht komen beide directie leden aan het woord.
Tim Roemer: “Ik heb de afgelopen jaren in diverse functies binnen Scoot Media gewerkt. Ik weet dus in welk avontuur ik stap. Er liggen in de markt van leadgeneratie nog legio kansen. Als zelfstandig ondernemer kun je net iets sneller schakelen. Ik ben dan ook blij dat ik nu als mede-eigenaar nog meer de mogelijkheid krijg om de kansen te benutten. “
Erik Hoekstra, CEO van DTG: “DTG richt haar strategie op het aanbieden van online marketing services voor het MKB. Scoot Media past niet langer binnen deze kernactiviteiten. Dat neemt niet weg dat er ruimte is om Scoot Media te laten groeien. Tim Roemer is met zijn kennis en ervaring zeer goed in staat om Scoot Media internationaal naar het volgende niveau te tillen. .”
Zaterdagmiddag in het programma ‘Westfriesland in bedrijf’ (17.00-18.00 uur) op Radio Hoorn vertelt Tim Roemer meer over deze overname.