WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf

Dienstverlening aan ondernemers goed, afhandeltermijnen kan beter

redactie Door redactie
25 april 2014
in Westfriesland
A A
ADVERTISEMENT
Deel op FacebookDeel op TwitterDeel op LinkedinDeel via e-mail
Archieffoto bij introductie Welkomstpakket startende ondernemers
Archieffoto bij introductie Welkomstpakket startende ondernemers

HOORN –  Op maandag 28 april ontvangt wethouder Aart Ruppert het certificaat Bewijs van Goede Dienst van het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten. Op dit certificaat staan de acties waarmee de gemeente Hoorn de komende tijd aan de slag gaat om de dienstverlening aan ondernemers te verbeteren. Uitgangspunt is: het zo gemakkelijk mogelijk maken voor ondernemers en ze zoveel mogelijk ruimte geven om te ondernemen.

Meernieuws

Geen huurder voor Hoofd 2b na gewijzigde plannen; proces gestopt en pand nog steeds leeg

Hoorn start onteigeningsprocedure AH in Hoorns stationsgebied, maar blijft ook in gesprek

Directeur Daniëlle Gelinck vertrekt bij WerkSaam Westfriesland

Het onderzoek is gedaan aan de hand van kwaliteitscriteria die ondernemers belangrijk vinden, zoals klanttevredenheid, toegankelijkheid van de gemeente, snelheid van dienstverlening en actualiteit van de website. Zo’n 50 ondernemers hebben meegewerkt aan een telefonische enquête en er zijn 64 dossiers van de meest voorkomende diensten aan ondernemers onderzocht. Vervolgens heeft de gemeente een verbeterplan gemaakt.

Verbeterpunten

‘We vinden de dienstverlening aan onze ondernemers belangrijk. Het Bewijs van Goede Dienst geeft ons een beeld van hoe ondernemers onze dienstverlening ervaren en waar wij in kunnen verbeteren. We willen het ze graag zo gemakkelijk mogelijk maken en ze zoveel mogelijk ruimte geven om te ondernemen.”

Op diverse onderdelen scoorde Hoorn goed, zoals de responssnelheid en deugdelijke besluitvorming. Maar het onderzoek liet ook duidelijke verbeterpunten zien, zoals afhandeltermijnen en actualiteit van de informatie over producten en diensten voor ondernemers. Op het certificaat Bewijs van Goede Dienst staan diverse acties uit het verbeterplan van de gemeente Hoorn. Zoals het uitbreiden van het aantal digitaal aan te vragen producten en het verder verbeteren van de informatie die nu op de website voor ondernemers te vinden is. Ook gaat de gemeente op een eenduidige manier informatie over (vergunning)aanvragen bijhouden in een digitaal zaaksysteem. Daarmee worden afhandeltermijnen beter bewaakt en kunnen ondernemers beter geïnformeerd worden over de voortgang van hun aanvraag.

“De eerste stappen daarvoor hebben we gezet.’, aldus wethouder Aart Ruppert. Onlangs is de gemeente Hoorn al aangesloten bij het Ondernemingsdossier, daarmee kunnen ondernemers eenvoudig vergunningen aanvragen en meldingen doen.

Bewijs van Goede Dienst

Bewijs van Goede Dienst is één van de instrumenten van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie (EL&I) om de regeldruk voor ondernemers merkbaar te verminderen. Het instrument is samen met MKB Nederland, VNO-NCW en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) ontwikkeld. Meer informatie: www.bewijsvangoededienst.nl.

Tags: Bewijs van Goede DienstDienstverleninghoornOndernemers
Share4Tweet2Share1Send

Mis geen nieuws, volg WestfrieslandinBedrijf op facebook en LinkedIn.


OnsWestfriesland

Populair deze week

  • Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    1273 shares
    Share 509 Tweet 318
  • Frits Meester neemt na 13 jaar afscheid als voorzitter van Ondernemersvereniging Wervershoof

    18 shares
    Share 7 Tweet 5
  • Insiders uit ’s-Hertogenbosch wordt nieuw regiomarketingbureau voor Westfriesland

    20 shares
    Share 8 Tweet 5
  • Geen huurder voor Hoofd 2b na gewijzigde plannen; proces gestopt en pand nog steeds leeg

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
ADVERTISEMENT
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk