WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf

Goed eten zorgt voor gezonde Agri-sector

redactie Door redactie
3 maart 2015
in Westfriesland
A A
ADVERTISEMENT
Deel op FacebookDeel op TwitterDeel op LinkedinDeel via e-mail
Agri-marketing
Sprekers van deze masterclass Samuel Levie (l) en Fedde Jonker (r)

MEDEMBLIK – Ondernemers actief in de agrisector waren door Agritech Campus en Greenport NHN uitgenodigd bij de gemeente Medemblik. Tijdens de masterclass Agrimarketing; trends en ontwikkelingen worden de aanwezigen bijgepraat over marketing succesverhalen als Big Bang Broccoli en te denken in oplossingen met voedsel voor het gezondheidsprobleem.

Meernieuws

Vijf musea in Medemblik bundelen krachten met gezamenlijke Familycard

Contest Yachts uit Medemblik wint prestigieuze titel European Yacht of the Year 2025

Anytime Fitness nieuwe huurder fitnessruimte MFA De Muiter in Medemblik

Namens de gemeente Medemblik was wethouder Harry Nederpelt de gastheer van de middag. Medemblik als locatie voor deze agri-bijeenkomst is niet onlogisch volgens hem:  “Medemblik is dé grootste gemeente van de regio Westfriesland. Totaal 700 agrarische bedrijven goed voor circa 4.000 banen wat overeenkomt met 20% van het totale beroepsbevolking. Trots op bedrijven als Proeftuin in Zwaagdijk die super initiatief bezig zijn om verder te komen.”

Samuel Levie

Samuel Levie was de eerste van de twee sprekers. Hij is als ondernemer actief met zijn eigen ambachtelijke worstenmakerij Brandt & Levie en is tevens eigenaar van Food Cabinet, een projectbureau dat zich specialiseert in voedselvraagstukken. Eén van zijn succesverhalen is de lancering van ‘Big Bang Broccoli’  als tegenhanger van de miljoenen marketingeuro’s voor de promotie van ongezond voedsel en de daarbij horende overgewicht problematiek.

Broccoli sexy maken

Levie geeft als voorbeeld Snickers: “Als suiker in plastic sexy kan zijn, dan kan dat ook met broccoli. Zonder de grote budgetten van de McDonalds en de Burger King wilden wij de broccoli vermarkten. En dat werd een succes. Met dank aan een mooie beelden en een goed netwerk.”

Daarin zit volgens Levie ook een kans voor kleinere partijen. Een aansprekend verhaal, helder, relevant en correct vertellen op een geloofwaardige manier. Dat is marketing zonder grote marketingbudgetten. Een trend die in de marketingsector als storytelling een nieuwe trend lijkt te zijn.

[soundcloud url=”https://api.soundcloud.com/tracks/193991294″ params=”color=ff5500&auto_play=false&hide_related=false&show_comments=true&show_user=true&show_reposts=false” width=”100%” height=”166″ iframe=”true” /]

Power to the Pieper

Zijn nieuwe project is om de aardappel weer sexy te maken. “Het is altijd al een goed product geweest, maar wordt als ouderwets gezien. Dus tijd om de aardappel op te piepen.” Die campagne is nu actief onder de naam ‘Power to the Pieper’. Geleerd van de broccoli campagne zal deze actie ook op de winkelvloer zichtbaar zijn. Of dit in tegenstelling tot de broccoli wel leidt tot zichtbare groei in de verkopen door consumenten zal aan het einde van het project moeten blijken.

Fedde Jonker

Fedde Jonker, commercieel directeur van Vezet een groente verwerkende bedrijf uit Warmenhuizen was de tweede spreker. Zijn presentatie had als thema gezond eten en er goed van leven. Te bekijken van twee kanten. Voor de consument, gezond eten is gezonder leven en voor de ondernemer hoe meer mensen gezond eten hoe beter dat voor de sector is qua omzet en winstgevendheid. Of zoals Jonker het verwoorde: “Zij leven er langer van en ik beter.”

Foto’s

//

Bericht door Westfriesland in Bedrijf = Zakelijk•Nieuws•Interviews.
Tags: Agri-sectorGroentenMarketingmedemblikVezet
Share5Tweet3Share1Send

Mis geen nieuws, volg WestfrieslandinBedrijf op facebook en LinkedIn.


OnsWestfriesland

Populair deze week

  • Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    534 shares
    Share 214 Tweet 134
  • A7 bij Hoorn deels afgesloten vanwege werkzaamheden afrit Avenhorn en Hoorn

    23 shares
    Share 9 Tweet 6
  • Column Gerben H. Bakker: Platte knoop

    23 shares
    Share 9 Tweet 6
  • Wouter Wagenaar finalist Ondernemerstalentprijs; ‘Altijd al ondernemer geweest, zelfs vanuit mijn schoolkluisje’

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
ADVERTISEMENT
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk