HOORN – Tijdens het officiële voorprogramma van museumnacht NachtKapers in het Westfries Museum is het nieuwe logo van Holland boven Amsterdam onthuld. Holland boven Amsterdam is de nieuwe naam voor de Destinatie Marketing Organisatie (DMO), voorheen actief als Leisure Board.
Nieuwe kwartiermaakster Marianne Klein sprak de aanwezige genodigden toe en vertelde over de nieuwe DMO-organisatie. Met de hulp van onder andere gedeputeerde Jaap Bond, Ben Tap (wethouder Gemeente Hoorn), Thijs Pennink (Ontwikkelingsbedrijf NHN), Marlies Groot (Directeur VVV Kop NH), Theo Bakkum (Leisure Innovatie), Jan Moojen (Toer. Platform Enkhuizen) en Michel Becker (Koninklijke Horeca Nederland, afd. NH) werden de puzzelstukjes op de juiste plaats gelegd en werd het nieuwe logo zichtbaar.
Jaap Bond sprak na alle officiële handelingen over het toerisme van Noord Holland Noord. “Westfriesland is als onderdeel van de regio zeer kansrijk met toerisme. Het is het 3e economische peil. Daar zijn wij in Haarlem volop mee bezig. “
Volgens Bond is de provincie nu in de lead om gemeenten bij elkaar te brengen voor dit initiatief. “Gedeelte van het geld voor toerisme dat nu naar Amsterdam ging, gaat nu naar deze regio.” Maar geeft Bond aan, “gemeenten moeten ook gaan investeren in dmo-programma, wij van de provincie gaan dat verdubbelen.”
Het nieuwe logo van Holland boven Amsterdam wordt overkoepelend en vooral ingezet voor de internationale markt. “Dat elke stad zijn eigen toeristische activiteiten heeft en behoudt is niks mis mee”, aldus gedeputeerde Bond. Het voelt hem weer vertrouwd aan om als gedeputeerde onder andere weer actief te zijn met toerisme, een portefeuille die hij eerder ook al eens had. “Het voelt als thuiskomen.”