REGIO – In oktober tijdens de borstkankermaand verkocht DEEN roze boeketten bloemen in de winkel en in de webwinkel. Van ieder verkocht boeket doneerde de supermarktketen € 2,50 aan Pink Ribbon. Op deze manier werd dit jaar een mooi bedrag van € 21.600,- opgehaald.
Op 10 december overhandigden Geertje Meijer en Agnes van der Neut van DEEN een cheque aan Willemijn van den Berg en Nel Veeken van Pink Ribbon. Agnes kreeg twee jaar geleden de diagnose borstkanker. “Mede dankzij de onderzoeken die Pink Ribbon heeft gefinancierd in de afgelopen jaren, heb ik het geluk gehad dat ik inmiddels genezen ben,” legt Agnes uit.
Steunen
“Het is mooi dat we op deze manier, samen met mijn werkgever, alle vrouwen kunnen steunen die op dit moment met de ziekte te maken hebben.” De opbrengst is wederom hoger dan vorig jaar. Vrijwilligster bij Pink Ribbon Nel Veeken kreeg in 2010 de diagnose en is trots op het bedrag. “De overlevingskans na de diagnose borstkanker is de laatste 20 jaar sterk toegenomen, dankzij dit soort donaties.”
1 op de 7 vrouwen
In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen borstkanker. Een heftig gegeven waarbij je toch vaak aan een ander denkt. Zoals een moeder, een vriendin of een collega met borstkanker. Met een statistiek van 1 op de 7 komt de ziekte wel erg dichtbij. Sterker nog, het kan iedereen overkomen. Mede dankzij de verkoop van de speciale Pink Ribbon boeketten bij DEEN worden wetenschappelijke onderzoeken en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker gefinancierd.
Op de foto vlnr: Willemijn van den Berg relatiemanager en Nel Veeken vrijwilligster van Pink Ribbon, Agnes van der Neut afdelingschef Bloemen en Geertje Meijer manager marketing & communicatie van DEEN Supermarkten.