REGIO – De dealerbedrijven Peter Ursem en Dirk Barten gaan samen verder als een groot bedrijf genaamd Autogroep Ursem Barten. Door deze samensmelting ontstaat er een sterke, toekomstbestendige dealergroep met 13 vestigingen, bijna 200 medewerkers en een jaaromzet van ongeveer € 120 miljoen.
Autogroep Ursem Barten wordt met de drie merken Mitsubishi, Nissan en Hyundai actief op 13 locaties in heel Nood-Holland. Met vestigingen in Zwaag, Purmerend, Alkmaar, Heerhugowaard, Zaandam, Amsterdam-West, Amsterdam-zuid-oost, Hoofddorp, Heemskerk en Schagen. Naast de twee directeuren Dirk Barten en Pieter Ursem zullen Sandor Peet (Ursem) en Riepke Hollander (Barten) deel uitmaken van de hoofddirectie van de nieuwe onderneming. Verder heeft de samenwerking geen consequenties voor de bijna 200 medewerkers.
‘Dezelfde filosofie’
“Autobedrijf Dirk Barten en Autobedrijf Peter Ursem passen niet alleen geografisch bij elkaar, maar sluiten ook op vele andere gebieden bijna naadloos op elkaar aan”, zegt Dirk Barten. “Dat komt omdat de autobedrijven dezelfde filosofie hanteren. We zijn beide sterk vertegenwoordigd in de regionale markt, hebben ook alle twee een goede en sterke naamsbekendheid. De klanttevredenheid is zeer hoog en we hebben oog voor een duurzame en innovatieve toekomst. Daarnaast hebben Pieter Ursem en ik een goede persoonlijke band. We zijn alle twee geboren en getogen Noord-Hollanders en we zijn ook beide op ons 23ste met onze bedrijven begonnen. Dat schept een extra band”.
‘Grote slagkracht’
Volgens Pieter Ursem is de grote slagkracht van Autogroep Ursem Barten belangrijk. “We hoeven nu niet meer met elkaar te concurreren, maar gaan elkaar ondersteunen en aanvullen. Onze samenwerking is alleen al daarom een logische keuze. Verder speelt innovatie een belangrijke rol. De dynamiek door groot te durven denken en te doen, maar tegelijkertijd klein en benaderbaar voor de klant te zijn willen we graag behouden.”
Ambitie
De samensmelting tussen Dirk Barten en Peter Ursem is onlangs beklonken en wordt nu geëffectueerd. Voor de klant heeft de samenwerking volgens de beide directeuren alleen maar voordelen. “De merken Mitsubishi, Nissan en Hyundai spelen een grote rol in de toekomstplannen, omdat deze merken vooroplopen met batterij elektrische auto’s, waterstof elektrische voertuigen en hybride-voertuigen. De ambitie van Autogroep Ursem Barten is het meest duurzame dealerbedrijf van Nederland te zijn. Een flexibele en betrouwbare onderneming dat maatwerk op het gebied van mobiliteit kan bieden voor zowel de privérijder als voor de zakelijke klant. Glimlachend zeggen we dan nu ook vanaf nu ‘alstublieft’ bij alles wat we doen, niet toevallig de eerste drie letters van Autogroep Ursem Barten!” Aldus Dirk Barten en Pieter Ursem.
Discussion about this post