Willem-Albert Bol (46) startte in 2014 bij DPG Media, voorheen de Persgroep. Daar had hij diverse rollen als Manager Marketing Advertising, Creative Director en meest recent Directeur Business Development.
Volgende fase
Lauren van der Heijden, Directeur Advertising DPG Media: “Allereerst willen we Abovo Maxlead van harte feliciteren met deze mooie aanwinst. Willem-Albert heeft de laatste jaren veel kleur gegeven aan DPG en in het bijzonder aan de wijze waarop wij ons op de advertentiemarkt zijn gaan positioneren. Wij zijn hem daar erg dankbaar voor en kijken uit naar de hernieuwde samenwerking met hem in de rol van CEO van Abovo Maxlead”.
Kees Verbeek, samen met Marinus Zoutendijk oprichter van Abovo Maxlead: “Wij zien in Willem-Albert de juiste CEO om ons bedrijf naar de volgende fase te leiden. Door de overname van Maxlead twee jaar geleden, is onze combinatie veel beter in staat om te acteren op de commerciële en digitale uitdagingen van onze klanten. De brede ervaring en het grote netwerk van Willem-Albert zullen ons helpen om de juiste stappen te maken”.
Passie voor media
Willem-Albert Bol: “Zij die mij kennen, weten dat afscheid nemen van DPG Media mij zwaar valt. Ik heb er echt de passie voor media mogen ervaren. Door de groei en het ondernemerschap is het er nooit saai geweest. De kans zoals Abovo Maxlead mij nu biedt past bij mijn ambitie voor een rol met eindverantwoordelijkheid. Ik krijg het juiste mandaat mee om het verschil te kunnen maken. Abovo lijkt nu een beetje op de Persgroep toen ik daar begon: een bedrijf vol potentie en een ijzersterk team, maar ook te bescheiden. Dan dreigt ten onrechte onderschatting. Ik zie het als mijn taak het bureau als toonaangevend op de kaart te zetten”.