HOORN – AutoFirst, een van de snelst groeiende garageformules van Nederland, heeft na een uitgebreide bureaupitch gekozen voor Abovo Maxlead. Het mediabureau uit Hoorn wordt verantwoordelijk voor het concept, de creatie, mediastrategie, en inkoop en planning van alle traditionele en digitale media. Met een landelijke above-the-linecampagne wil AutoFirst zijn 140 aangesloten dealers ondersteunen bij het vergroten van de lokale zichtbaarheid en het aantal leads.
Aanleiding voor de bureaupitch is de ambitie van AutoFirst om binnen 5 jaar hun landelijk dekkende netwerk naar 300 vestigingen uit te breiden. Om dit te realiseren ligt in 2021 de focus op het vergroten van de naamsbekendheid en zichtbaarheid van de keten onder zowel consumenten als garagebedrijven die zich bij de formule willen aansluiten. Gedurende de bureaupitch viel AutoFirst met name voor de creatieve impact in combinatie met een sterk, lokaal georiënteerd, strategisch fundament van Abovo Maxlead om het merk naar een volgende fase te brengen.
Digitale inzet
‘Abovo Maxlead slaagde erin om een performance gedreven aanpak te presenteren, waarbij above-the-linemedia naadloos aansluiten op de digitale inzet’, zegt Rogier Roet, manager marketing bij AutoFirst. ‘Alle autobedrijven die bij AutoFirst zijn aangesloten, zijn herkenbaar aan dezelfde professionele uitstraling. Om ze hierbij te ondersteunen helpen we ze al bij de regionale online en offline marketing, en zijn we als formule erg actief op social media, waarbij we op Facebook en Instagram vooral een lokale insteek hanteren. Door nu landelijk extra gas te geven met de marketing willen we de naamsbekendheid vergroten, iets waar de lokale ondernemer weer van profiteert.’
Radio, DOOH en online media
Een belangrijk onderdeel binnen de campagne is radio. Evert Dijkstra, client service director bij Abovo Maxlead: ‘Radio is bij uitstek het medium om in korte tijd bereik op te bouwen en merk en boodschap goed voor het voetlicht te brengen. Zo wordt de naamsbekendheid van AutoFirst vergroot en worden de salesdoelstellingen behaald. De radiospot is in twee flights te horen op de radiozenders van Talpa, Radio 538, Radio 10 en Veronica. Daarnaast is de campagne ook online te zien, via social media, YouTube en digital out of home.’