WOGNUM/AMSTERDAM – De zussen Cathy Molenaar-Ursem en Angela Ursem (geboren in Wognum, logistiek vanuit Wognum, kantoor in Amsterdam) zijn ‘mooimakers met een missie’, want zij willen samen, de beauty industrie weer een beetje mooier maken en voorkomen dat er nog meer ‘zooi’ zoals microplastics in de natuur belandt, zonder concessies te doen op kwaliteit, beleving en huidresultaten. Daarom hebben zij een jaar geleden www.foodforskin.care gelanceerd: premium skincare gemaakt van planten, niet van plastic!
Na een jaar bikkelen staat er een gezond bedrijf en zijn de producten al bekroond met Dutch Beauty Awards. Daarnaast stonden zij afgelopen weekend in de finale van de ASN Bank Wereldprijs, een prijs voor duurzame initiatieven. Helaas kwamen zij net wat stemmen te kort om de publieksprijs te winnen.
Kennismaking
Tijd voor een korte kennismaking met drie vragen aan Angela Ursem.
(de tekst loopt door onder deze afbeeldingen)
Waar staat Food voor Skin voor?
“Food for Skin staat voor no-nonsense, eerlijke huidverzorging. Wij geloven in tastbare resultaten die je kunt zien en voelen. Food for Skin is vrij van troep en microplastics die in de natuur belanden en uiteraard vrij van dierenleed. Maar vol met (geupcyclede) natuurlijke ingrediënten van groenten en planten, die je huidflora in een goede balans brengen. Met een fris uitziend huidje als resultaat. Goed voor jou dus, én de planeet!”
Hoe kijken jullie nu terug op deze ASN Bank Wereldprijs?
“Uit 106 aanmeldingen is Food for Skin na 4 rondes uiteindelijk in de finale, in de top 6 geëindigd. Middels business cases, begrotingen, pitches, publieksstemmen en een jury gesprek is Food for Skin in deze finale terecht gekomen, waar we nog 1x voor de aanwezigen ons verhaal mochten pitchen. Het was een heel intensief traject inclusief coaching en kennis sessies en dat was precies wat Food for Skin nu nodig had. Als start-up zitten veel van je plannen in je hoofd en we werden nu gedwongen dit allemaal netjes op papier te zetten en keuzes te maken. Het is een soort van snelkookpan waarin alles versneld groeit. We zijn ASN Bank enorm dankbaar voor deze kans en hebben een heel mooi netwerk opgebouwd met de andere finalisten. Inspirerend!”
Heeft het al nieuwe deuren geopend?
“De netwerktrein is op gang gekomen en we hebben de afgelopen dagen contacten gehad met de pers, mogelijke leveranciers en met name heel wat nieuwe gebruikers van onze huidverzorgingsproducten die een proefsetje hebben aangeschaft en het gaan uitproberen.”
Wat zijn de volgende goals?
“Qua Awards staat de KVK innovatieprijs nu als eerstvolgende op de agenda, maar voor nu is het echt back to business voor de enorm belangrijke Decembermaand! We zijn maar een team van twee, dus we gaan bikkelen om alle bestellingen netjes af te ronden voor het einde van het jaar. Want zonder tevreden klanten heb je niets aan Awards ;-)”