HOORN/OESTGEEST – Per 1 april zal Paul Schukkert starten bij Abovo Maxlead in de rol van CCO van Maxlead. In die rol zal hij de commerciële eindverantwoordelijkheid krijgen over het performance marketingbureau in Oegstgeest. Hij treedt toe tot het managementteam van zowel Maxlead als de Abovo Maxlead groep. Paul zal in het commercieel beleid nauw samenwerken met Rein Vogel (CCO Abovo Media). Door deze aanpassing in de accountstructuur wil het bureau nog meer focus aanbrengen op bestaande en nieuwe klanten.
Paul heeft eerder in zijn carrière gewerkt bij onder andere Yahoo. De laatste bijna 13 jaar werkte hij voor Searchresult, Adeptiv en Spingbok. Daarin heeft hij verschillende commerciële rollen gehad en was hij de laatste jaren Commercial Director.
Groeiambities
De nieuwe CCO Paul Schukkert ziet meerdere kansen: “In mijn gesprekken heb ik Abovo Maxlead leren kennen als een sterk ondernemende en ambitieuze club. En daar ga ik mijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van commercie en digital marketing aan toevoegen om te helpen de groeiambities waar te maken. De wereld van media en performance marketing hebben elkaar veel te bieden, in deze groep komen ze logisch samen. Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan!”
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Vanzelfsprekend zijn wij heel blij met de komst van Paul. Wij hebben hiervoor serieus de tijd genomen en met diverse top kandidaten gesproken. Juist bij Paul voelden wij al snel een klik. Vooral zijn passie voor klanten en ondernemen vielen ons op. Dat willen winnen past ook goed bij ons DNA. Gezien zijn goede mix van kennis van digitaal en de juiste bureau ervaring, verwachten wij dat hij een frisse blik toevoegt”.
Abovo Maxlead
Abovo Maxlead bestaat uit de beide bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden. Samen tellen zij 230 medewerkers en beheren 200 miljoen euro aan media- en consultancybestedingen.