HOORN – Per 1 oktober beschikt Abovo Media / Maxlead over een nieuwe directie die leiding gaat geven aan de onafhankelijke bureaugroep, die 220 medewerkers telt en media- en consultancybestedingen van 200 miljoen euro beheert. Nieuw gezicht is Theun Eijkemans (31), die overstapt van KPN, waar hij diverse (financiële) functies heeft bekleed. Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek nemen plaats in de Raad van Advies.
Inspelen op veranderend medialandschap
De samenstelling van de nieuwe directie valt precies een jaar na de consolidatie van Abovo Media met het online marketing bureau Maxlead. De aanstelling van de nieuwe directie en de Raad van Advies sluit een-op-een aan bij het snel veranderende medialandschap, waarin bij onze klanten steeds meer de behoefte ontstaat aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Het inrichten van een vernieuwde centrale directie moet ervoor zorgen dat klanten nog meer profiteren van de synergie tussen beide bedrijven.
Talent met een frisse blik
De directie van Abovo Media / Maxlead bestaat nu uit Roos Tabak (CEO), Rein Vogel (Chief Commercial Officer), Rene Disco (Chief Client Officer), Erik Jan Reijenga (COO), Theun Eijkemans (CFO) en Marieke Veenstra (CMO). Roos Tabak: “Bij de samenstelling van de nieuwe directie hebben we ervoor gekozen om talent aan te stellen dat de sterke kwaliteiten en ervaringen van beide bureaus waarborgt voor onze opdrachtgevers. Nu beide oprichters een andere rol gaan vervullen, is het een logische stap om ook een nieuwe financiële topman aan te stellen. We zochten hierbij naar een ‘nieuwe generatie CFO’, iemand die als echte businesspartner de vertaling van cijfers naar strategie weet te maken. Met zijn 31 jaar en 10 jaar ervaring bij KPN is Theun de perfecte match!”
Raad van Advies
Met de aanstelling van de nieuwe directie is er ook een Raad van Advies geïnstalleerd. Naast Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek treden ook Ronald van Klooster (oud directie Maxlead) en Jacques Kuyf (voorzitter) toe tot dit nieuwe adviesorgaan. Kuyf heeft diverse toezichthoudende en adviserende functies en was eerder onder meer CEO van FD Mediagroep, CCO van Stage Entertainment International en CEO van FHV/BBDO.
Ondernemers en oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zien hun nieuwe rol als een logische vervolgstap. Verbeek: “Het is altijd ons doel geweest om te bouwen aan een kwalitatief en schaalbaar bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Nu, een jaar later, kunnen we zeggen dat dit gelukt is, maar onze ambitie reikt verder.”
Zoutendijk: “Om deze groei voort te zetten, maar vooral om de volgende stap te zetten op het gebied van media, data en techniek, creatie en content, is het slim om dit proces te laten begeleiden door een nieuw en jong team. Een frisse blik. En dat kunnen we aan niemand beter overlaten dan aan deze groep professionals, die stuk voor stuk over een indrukwekkende reputatie beschikken en dat zowel binnen als buiten het bureau. Wij zijn klaar voor onze nieuwe rol, maar zij helemaal.”