REGIO – Omroep Flevoland, RTV Utrecht, NH Media en AT5 gaan vanaf 1 november hun reclame-aanbod combineren. Onder de naam FUNHA zullen deze omroepen hun advertentiemogelijkheden gezamenlijk gaan aanbieden.
Het initiatief moet de economisch belangrijke regio Noord-Holland, Utrecht, Flevoland en de metropoolregio Amsterdam, met ruim 4,6 miljoen inwoners, voor adverteerders toegankelijker maken. Organisaties in dit doelgebied kunnen nu via één loket in hun mediabehoeften voorzien.
Aanzienlijk bereik
Wekelijks bereiken de omroepen via 4 radiozenders en 5 televisiekanalen samen 406.000 unieke luisteraars en bijna 1,6 miljoen kijkers. De regionale nieuwssites en de bijbehorende mobiele apps zijn bovendien goed voor 28 miljoen bezoeken per maand.
Edward van den Berg, commercieel directeur FUNHA, over de samenwerking: “Provinciegrenzen vervagen en je ziet dat adverteerders meer dan alleen één gebied willen bereiken. We doen samen sales acties, marketing analyses, rapportages en gecombineerde sales. Vier jaar geleden was er een plan om regionale omroepen te gaan clusteren. Dat is er toen niet van gekomen. Op salesniveau lag er ook al een vergelijkbaar plan. Die mogelijkheid wordt nu benut.”