WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf

Hoorn top4 winkelstad, maar niet op winkelaanbod

redactie Door redactie
11 juni 2015
in Westfriesland
A A
ADVERTISEMENT
Deel op FacebookDeel op TwitterDeel op LinkedinDeel via e-mail

vd_grotenoord_hoornHOORN – Deze week maakte Q&A Research & Consultancy voor de tweede keer de Retail Gemeente Atlas bekend. Hieruit blijkt dat Maastricht, Den Bosch en Haarlem de top drie vormen van best gewaardeerde winkelsteden. Hoorn volgt direct daarna op plaats 4.

Meernieuws

Meer bezoekers naar binnenstad Hoorn: ’toerisme en winkelen in de lift’

Terrasboot aan de Korenmarkt in Hoorn krijgt groen licht voor vervolgstap

Samenwerking binnen Hotspot Groene Leefomgeving officieel van start

In het onderzoek van Q&A zijn de 60 grootste binnensteden beoordeeld door ruim 6.000 consumenten op winkelaanbod, bereikbaarheid, horeca, sfeer en beleving. Hoorn scoort relatief goed op bereikbaarheid, sfeer en horeca. De historische binnenstad scoort bij sfeer en het grote aanbod aan eet- en drinkgelegenheden bij horeca.

Winkelaanbod

Op winkelaanbod scoort Hoorn geen top10 notering. Hierin wordt de diversiteit aan winkels meegenomen. Winnaar in deze categorie Maastricht kent een hoog gehalte aan zelfstandige ondernemers. Schiedam aan de andere kant scoort hierin het laagst en kent waarschijnlijk vooral veel grootwinkelbedrijven met weinig diversiteit in productaanbod.

Vasthouden of stijgen

Overal een mooie score voor Hoorn. Door de parkeertarieven niet te verhogen en wellicht meer diversiteit in winkelaanbod te stimuleren kan deze plaats gehandhaafd blijven of wellicht nog stijgen. Wellicht gaat de campagne ‘Hoorn gaat voor Goud’ de sfeer in de binnenstad ook nog hoger beoordeeld worden.

Overzichten van de complete ranglijst en op bereikbaarheid, winkelaanbod, sfeer en horeca.

bron: Q&A Research & Consultancy
bron: Q&A Research & Consultancy
Tags: BereikbaarheidhoornHorecaRetail gemeente atlasWinkelaanbodWinkelstad
Share13Tweet8Share2Send

Mis geen nieuws, volg WestfrieslandinBedrijf op facebook en LinkedIn.


OnsWestfriesland

Populair deze week

  • Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    2245 shares
    Share 898 Tweet 561
  • Aanpassing toegang restaurant De Woeste Hoogte: tijdelijk afsluiting N307 Westfrisiaweg in Bovenkarspel

    7 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Deel Westfrisiaweg bij Bovenkarspel overdag drie dagen afgesloten voor werkzaamheden

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Starter van de Week: Hoogeboom Totaal Techniek

    190 shares
    Share 76 Tweet 48
ADVERTISEMENT
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk