WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact
No Result
View All Result
WestfrieslandinBedrijf

Citymarketeer en bestuur Hoorn Marketing stoppen

redactie Door redactie
19 november 2019
in Westfriesland
A A
ADVERTISEMENT
Deel op FacebookDeel op TwitterDeel op LinkedinDeel via e-mail

HOORN – Het is tijd voor een nieuwe fase van de citymarketing van Hoorn. Dat stelt het bestuur van Stichting Hoorn Marketing. Hierbij zien het bestuur en de citymarketeer geen rol voor zichzelf. Zij hebben ondernemersvereniging OSH en de gemeente Hoorn gevraagd om samen na te denken over de toekomst van de marketing van Hoorn.

Meernieuws

Hoorn loopt tot 2,3 miljoen aan inkomsten mis door Corona

Hoorn verbiedt uitbreiding en nieuwbouw op bedrijventerrein Gildenweg

‘Help de winkeliers, kom niet allemaal tegelijk winkelen’

“Nu het merk ‘Ik hou van Hoorn’ en de branding van Hoorn als Stad van de Gouden Eeuw staan, is het tijd om de marketing van Hoorn door te ontwikkelen en op een andere manier te organiseren”. Tot die conclusie komt het bestuur van Hoorn Marketing op basis van gesprekken met diverse stakeholders uit de stad.

Waardering en ontwikkelpunten

“Tijdens die gesprekken is waardering uitgesproken over hoe de kwartiermakers fase is opgepakt en voor de behaalde resultaten. Tegelijkertijd zijn er ook ontwikkelpunten benoemd. Een van die punten is de vraag waar de citymarketing zich op moet richten; vooral op toerisme, of juist ook op andere thema’s als wonen en economie? Daarnaast is draagvlak een vraagstuk. Het is moeilijk gebleken om naast de gemeentelijke subsidie ook voldoende financiering en ondersteuning vanuit de stad aan te trekken. En tot slot is de manier van aansturing een punt van aandacht. Vanuit stakeholders is er een duidelijke behoefte om meer invloed te hebben op de keuzes die Hoorn Marketing maakt.”

Stokje overdragen

Het bestuur geeft aan dat de citymarketeer na de zomer al had aangegeven dat hij eind 2019 wilde stoppen i.v.m. de groei van zijn bedrijf. Mede naar aanleiding van deze gesprekken heeft het bestuur van Hoorn Marketing besloten het stokje over te willen dragen.

“Na verschillende gestrande initiatieven om de citymarketing op te zetten hebben wij deze kwartiermakers fase van de marketing van Hoorn met heel veel plezier en enthousiasme opgepakt,” vertelt Petra Hagemeijer voorzitter Hoorn Marketing. “Tegelijkertijd is het ook een uitdaging om dit als vrijwilligersbestuur goed uit te kunnen voeren. Er is nog veel werk te doen, met name in het leggen van verbindingen tussen veel partijen. Daarom vindt het bestuur dat het verstandig is als dat werk door meer partijen, of door een grotere partij gedragen wordt.”

Reactie Citymarketeer // Stefan Kraft van Ermel heeft aangegeven aan de redactie van OnsWestfriesland.nl en Westfrieslandinbedrijf.nl een reactie in een vorm van een uitgebreid interview te geven. Wij hopen deze snel te kunnen delen.

Volgende fase

Het bestuur van Hoorn Marketing benadrukt dat zij gaan zorgen voor een zorgvuldige en goede overdracht van de citymarketing. Het streven is om de marketing per 1 januari 2020 over te dragen. “Wij laten ons werk zeker niet uit onze handen vallen,” aldus Hagemeijer. “Het belang voor de stad is groot en dat nemen we zeer serieus”.

De komende tijd gaat Hoorn Marketing in gesprek met de gemeente Hoorn en de OSH over hoe de volgende fase van de marketing van Hoorn het beste kan worden georganiseerd en uitgevoerd.

Tags: Featured
Share11Tweet7Share2Send

Mis geen nieuws, volg WestfrieslandinBedrijf op facebook en LinkedIn.


OnsWestfriesland

Populair deze week

  • Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    Kansspelen onder jongeren in Europa in verval

    550 shares
    Share 220 Tweet 138
  • Sem Jager finalist Ondernemerstalentprijs: ‘Tijdens een schoolfeest werd ik verliefd op licht en geluid’

    25 shares
    Share 10 Tweet 6
  • A7 bij Hoorn deels afgesloten vanwege werkzaamheden afrit Avenhorn en Hoorn

    24 shares
    Share 10 Tweet 6
  • Column Gerben H. Bakker: Platte knoop

    23 shares
    Share 9 Tweet 6
ADVERTISEMENT
  • Home
  • Nieuws
  • Zakelijk
  • Verdieping
  • Contact
Nieuws/tips/persberichten?

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk

No Result
View All Result
  • Home
  • Nieuws
    • NHNregio
    • AlkmaarRegio
    • NoordkopRegio
    • WaterlandRegio
    • WestfrieslandRegio
  • Zakelijk
    • ZakelijkNHN
    • Alkmaarinbedrijf
    • Noordkopinbedrijf
    • Waterlandinbedrijf
    • Westfrieslandinbedrijf
  • Verdieping
    • Column
    • Agenda
    • Regio vacatures
  • Contact

© 2012-2022 Westfrieslandinbedrijf.nl wordt uitgegeven door Westfriesland Media. Onderdeel van NHN.NU nieuwsnetwerk