HOORN – Je kunt bijna niet om Kaap Hoorn heen dit jaar. In 1615 vertrokken twee schepen op zoek naar een nieuwe route richting de Oost. Het werd een ontdekkingsreis die Kaap Hoorn op de wereldkaart zette, een eerbetoon aan de thuishaven. Nu – 400 jaar later – gaat het avontuur verder… Inmiddels heeft Hoorn ruim 25 aangesloten evenementen, zijn er prachtige initiatieven uit het bedrijfsleven, werken vele sponsoren en partners mee en als klap op de vuurpijl is er een eigen museumnacht, NachtKapers, op 13 juni.
Hoorn Modestad
Het Hoornse bedrijfsleven haakt slim in op Kaap Hoorn 400. Hoorn Modestad, op 28 en 29 maart, laat zich inspireren door Kaap Hoorn en gaat daarin bezoekers verrassen met een passende kledingstijl. Met vele deelnemende modewinkels en een heuse tv campagne op RTVNH moet dat veel aandacht trekken om zeker dat weekend naar Hoorn te gaan.
Protonic en Mediamarkt
Los van de partners van het eerste uur sluiten ook nieuwe partijen zich aan. Protonic gaat het feestjaar Kaap Hoorn financieel ondersteunen. Ook de MediaMarkt Hoorn laat via haar gigantische LED scherm zien dat Kaap Hoorn 400 een feest gaat worden. Daarnaast kijken zij of er een speciale actie met collega winkeliers bij Hof van Hoorn mogelijk is. Een extra koopavond hiervoor is inmiddels aangevraagd zo hebben wij vernomen.
Zichtbaar op t-shirt en medaille
Tijdens Schutz Marathon Hoorn op 7 juni 2015 zijn er zelfs speciale Kaap Hoorn-medailles te winnen. Ook de Hoornse Wijkenlopen veranderen de naam naar ‘Kaap Hoornlopen’ met een speciaal loopshirt voor kopers van de stempelkaart. Het Hoornse Pini Piru heeft samen met Label 148 twee prachtige T-shirts voor mannen en vrouwen, speciaal voor het Kaap Hoorn-jaar ontworpen. De T-shirts worden gezeefdrukt op fair trade en biologisch katoen, compleet met coördinaten op de achterkant. Een echt collectors item.